Handelsbetingelser

Læs i stedet vores lejebetingelser ved at klikke her:

Handelsbetingelser for METI (MedicTinedic ApS) – gældende pr. 01/01/2023. Version: 1.1

Handelsbetingelser for MedicTinedic ApS
Handelsbetingelser for METI (MedicTinedic ApS, CVR: 28859945).

Vær opmærksom på, at der i visse tilfælde gælder andre betingelser for ordrer bestilt af kunder fra andre lande end Danmark. Visse varer sælges ikke til private kunder uden for
Danmark. Kontakt os evt. inden bestilling hvis du er i tvivl herom.

Forbehold
Der tages forbehold for trykfejl og prisændringer. Kunden kan ikke stille METI til ansvar for tab eller omkostninger ved ændrede eller forsinket levering af varer eller ordrer.

Priser
Alle priser er som udgangspunkt opgivet i danske kroner ekskl. moms og fragt – i de fleste tilfælde vil prisen inkl. moms også være anført.

Reklamation
Ved skader eller mangler ved modtagelsen, kontakt da straks METI på telefon 76940877 eller via e-mail info@meti.dk. Hos METI har du 24 måneders reklamationsret på dine køb,
fra du har varen i hånden. Alle reklamationer varetages jf. gældende lovgivning. Reklamationsretten bortfalder, hvis du selv er skyld i manglen. Det kan f.eks. være, hvis du har brugt varen forkert, eller der er blevet foretaget uautoriseret reparation.
Undtagelser i henhold til generelle reklamationsbetingelser: En stor del af varesortimentet der forhandles af METI er beregnet til erhvervsmæssigt brug, herunder f.eks.
behandlerbrikse, behandlerapprater og klinikinventar, plejeseng, hospitalsudstyr etc. For denne type varer gælder følgende betingelser:
– Der ydes 12 måneders reklamationsret på betræk på brikse, skamler, madrasser o.l.
– Der ydes 12 måneders reklamationsret på reparationer samt skiftede reservedele. Dog frafalder den oprindelige reklamationsret ikke, hvis der er mere end 12 måneder tilbage
af denne.
Bemærk: Visse varer sælges med væsentlige anderledes betingelser end vores generelle betingelser. Vi oplyser altid omkring ændrede betingelser om produktet i vores tilbud til
kunden eller på vores website. For reklamationer fra alle erhvervskunder gælder følgende
betingelser: Hvis du i forbindelse med reklamation modtager en erstatningsvare og skal sende den oprindelige vare tilbage til os, skal vi have varen der reklameres over i hænde inden 14 dage fra du har modtaget erstatningsvaren, ellers vil du blive opkrævet fuld pris for begge varer og din ret til ombytning bortfalder. For reklamationer fra erhvervskunder i udlandet (herunder Grønland og Færøerne) gælder følgende betingelser: Som kunde afholder du alene fragtomkostninger frem og tilbage mellem dig og METI.

Fragt
Alle ordrer tillægges et fragtgebyr, medmindre du bestiller til afhentning fra vores lager.
Varer kan afhentes på vores adresse i Varde mandag – torsdag fra 08:30 – 16:00, fredag 09:00-15:30.
Fragtpriser vil blive beregnet og oplyst ved fremsendelse af
tilbud.
NB: For ikke afhentede pakker, eller pakker der ikke kan leveres, der sendes retur til METI af fragtfirmaet, faktureres kunden for returfragten, hvis kunden ophæver købet. Gebyret fratrækkes af det købsbeløb kunden skal have retur.

Betaling
METI modtager betaling via Dankort, Visa/Dankort, Mastercard m.f., og betalingen vil først blive trukket fra din konto, når varen afsendes.
Bemærk: Betaler du med MobilePay trækkes pengene omgående, og de opbevares herefter hos MobilePay/Nets indtil vi afsender ordren. Læs betingelserne for at bruge MobilePay på mobilepay.dk/hjaelp/betingelser.
Bemærk: har du betalt via MobilePay og annulleret del af eller hele din ordre, er penge opbevaret hos MobilePay/Nets i op til 30 dage – du skal derfor kontakte MobilePay/Nets hvis du har spørgsmål herom.

Faktura
METI modtager også betaling via faktura. Fakturabetaling er kun muligt for erhvervskunder med aktivt CVR-nr. For fakturakunder gælder følgende betingelser: Når vi afsender din ordre, modtager du en faktura med 14-dages betaling på e-mail. Ved forsinket betaling beregnet 1,5% rente pr. måned, dog mindst kr. 100,-.
For nye kunder og ved stort ordrebeløb forbeholder vi os ret til først at afsende din ordre når vi har modtaget din indbetaling. Du vil i dette tilfælde få en proformafaktura sendt på mail som skal indbetales inden vi afsender din ordre.
Der kan gå op til fem hverdage fra du har betalt til vi har registreret din betaling, vi anbefaler derfor at du betaler med enten betalingskort eller MobilePay. Du kan også sende os en kvittering for betalingen fra din bank, så vil vi behandle din
ordre hurtigst muligt.

EAN-Faktura
Ved betaling med EAN behandles ordren hurtigst muligt og faktura fremsendes elektronisk. For betalingsbetingelser læs afsnit om faktura. Dog gælder det, at offentlige institutioner har 30-dages betaling, og ikke 14-dages betaling.
Bankoplysninger:
Vores bankoplysninger er som følger:
Reg nr: 7181
Konto nr: 2707702

14 dages returret
Alle kunder har 14 dages returret, fra modtagelse af produktet, dvs. det øjeblik du som kunde har produktet i hånden. Den tid det tager at levere varen medregnes, ikke det er først når du har varen i hånden at de 14 dage begynder. Dette betyder, at METI skal oplyses om, at du ønsker at gøre brug af din returret inden for 14 dage efter modtagelse. Fra du har oplyst os, at du ønsker at returnere dine varer til vi har dem i hænde, må der
maksimalt gå 14 dage, ellers frafalder din ret til at returnere dine varer. Ved returnering skal varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af METI ud fra en mulig salgsværdi. Kunden er ansvarlig for returneringen og betaler selv for fragten frem og tilbage til METI. Ved delvis returnering, refunderes dine oprindelige fragtomkostninger ikke – disse refunderes kun såfremt at du returnerer hele din ordre.
Bemærk: Visse varer sælges med væsentlige anderledes betingelser end vores generelle betingelser. Vi oplyser altid omkring ændrede betingelser om produktet i vores tilbud til
kunden eller på webshoppen.
Bemærk: 14-dages returret gælder ikke på specialfremstillede produkter, f.eks. visse elektriske brikse samt service og reparationer.
Returvarer og reklamationer skal sendes direkte til os. Vi afhenter IKKE pakker fra pakkeshops eller andre afhentningssteder. Pakker der ikke sendes til direkte levering
hos METI vil blive afvist. Kunden afholder selv udgifter til at sende pakker retur. Ansvaret for varen overgår først når den er modtaget hos METI, og derfor anbefaler vi, at du kun sender pakker retur hvor du har mulighed for at spore pakken. Ønsker du at gøre brug af din returret, bedes du kontakte os på enten e-mail eller telefon. Du kan også sende den/de varer retur du ønsker at returnere, sammen med en kopi af din ordreseddel/faktura, eller en seddel hvor der fremgår:

– Fakturanr.
– Kundenavn.
– Adresse.
– Telefonnummer.
– E-mail.

Returvarer skal sendes til:
METI
Jeppe Skovgaards Vej 31
6800 Varde

Nb: tilbagebetaling foregår via bankoverførsel og dette kan tage op til 14 dage efter du har oplyst os dine bankoplysninger.

NB: For ikke afhentede pakker, eller pakker der ikke kan leveres, der sendes retur til METI af fragtfirmaet, faktureres kunden for returfragten, hvis kunden ophæver købet. Gebyret fratrækkes af det købsbeløb kunden skal have retur.

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence -og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan
klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU – land. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse info@meti.dk.

Levering
Vi tilstræber at oplyse så præcis en leveringstid som muligt. Alle leveringstider der oplyses af METI er vejledende, og således ikke garanteret. METI kan ikke stilles til ansvar for evt. tab ved køber, ved forsinket levering.

Ejerskab
METI forbeholder sig med de begrænsninger, der følger af ufravigelige retsregler, ejendomsretten til det solgte, indtil hele købesummen og de med salgsgenstandens levering, forsendelse og forsikring påløbne omkostninger, som afholdes af METI på købers vegne, er betalt af køber, eller der er stillet den aftalte sikkerhed, og indtil dette er sket, er køber ikke berettiget til at videresælge salgsgenstanden eller i øvrigt råde over varen på en måde, som strider mod METI’s ejendomsforbehold. Ved omdannelse eller bearbejdning af salgsgenstanden, uden at denne dog mister sit særpræg eller identitet, opretholdes ejendomsforbeholdet, således at det omfatter den omdannede eller bearbejdede genstand for den værdi, salgsgenstanden repræsenterede uden omdannelse eller bearbejdning. Manglende overholdelse af METI’s betalingsvilkår anses som væsentlig misligholdelse, der berettiger METI til at standse yderligere leverancer samt til at kræve ethvert tilgodehavende, forfaldent som forfaldent, indbetalt straks.

Garanti & Formodningsreglen
En af de væsentligste ændringer i købeloven er, at varer købt efter 1. januar 2002 nu er omfattet af en 2-årig reklamationsret. Det betyder, at hvis varen går i stykker inden for to år efter købet, så kan man klage til butikken. Reklamationsfristen er som hidtil absolut. Hvis varen går i stykker én dag efter udløbet af de to år, har man ingen mulighed for at klage over varen, medmindre der er givet en garanti som er længere end 2 år. Formodningsreglen er, hvis en mangel i forbrugerkøb, viser sig i de første 12 måneder efter levering, formodes det, at salgsgenstanden var mangelfuld ved levering. se bevisbyrdereglen i Købelovens § 77 a, stk. 3.

Læs vores lejebetingelser her:

Vi og vores samarbejdspartnere bruger teknologier, herunder cookies, til at indsamle oplysninger om dig til forskellige formål.  Læs mere